Τα παιδιά μπορεί να ξεκίνησαν σχολείο την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά αυτή την εβδομάδα ήταν η σειρά των γονιών (κυρίως μαμάδων είναι η αλήθεια) να ξεκινήσουμε μαθήματα.
Κάθε Τρίτη λοιπόν αφού μπουν οι μικροί μαθητές στις αίθουσες, παίρνω το φάκελό μου, μπαίνω στην τάξη μου, κάθομαι στο θρανίο μου και παρακολουθώ μάθημα. Έχω φροντίσει βέβαια να πάω διαβασμένη και να έχω κάνει τη δουλειά που μας έχει βάλει η δασκάλα για το σπίτι. Τα μαθήματα θα διαρκέσουν τέσσερις εβδομάδες.
Βλέπετε, οι γονείς των παιδιών που ξεκίνησαν φέτος το σχολείο (reception – ηλικιακά αυτή η τάξη είναι αντίστοιχη του προνηπίου) παρακολουθούμε το μάθημα “Letters and Sounds”. Μαθαίνουμε δηλαδή πως μαθαίνουν τα παιδιά μας να γράφουν και να διαβάζουν, ώστε να είμαστε σε θέση να τα υποστηρίξουμε.
Η Αγγλική γλώσσα είναι περίεργη. Το να μάθουν τα παιδιά να διαβάζουν και να γράφουν δεν είναι εύκολο.
Τα Ελληνικά μπορεί να έχουν δύσκολη γραμματική, αλλά μέσα σε τρεις περίπου μήνες τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν και να διαβάζουν σε ικανοποιητικό βαθμό. Κάθε γράμμα έχει έναν συγκεκριμένο ήχο και τα παιδιά διαβάζουν συνδυάζοντας τους ήχους των γραμμάτων.
Τα Αγγλικά είναι μια διαφορετική ιστορία. Στο αγγλικό αλφάβητο υπάρχουν 26 γράμματα, αλλά 44 ήχοι. Αυτοί οι ήχοι γράφονται με 144 διαφορετικούς τρόπους! Για παράδειγμα υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόπος να γράψει κανείς τον ήχο /s/ ή /k/.
Και για αυτό το λόγο, οι μαθητές ξεκινούν ανάγνωση από το προνήπιο. Η διαδικασία παίρνει σχεδόν δυόμιση χρόνια.
Ο Φοίβος λοιπόν, πριν ακόμα συμπληρώσει τα πέντε θα έχει μάθει 16 γράμματα του αλφαβήτου και θα μπορεί να διαβάζει απλές προτάσεις. Από την επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει και την ορθογραφία.
Ανάγνωση από το προνήπιο; Δεν είναι λίγο νωρίς, θα μου πείτε; Αυτό σκεφτόμουν και εγώ. Η δασκάλα μας όμως επιμένει – Όλες οι έρευνες σε βάθος χρόνου έχουν δείξει ότι αυτό το πρόγραμμα “Letters and Sounds” είναι το πιο αποτελεσματικό για την Αγγλική γλώσσα. Χρησιμοποιείται στα σχολεία από το 2006.
Ο Φοίβος ήλθε σήμερα από το σχολείο με αυτό το βιβλίο, The Hedgehog.
Δεν έχει κείμενο, αλλά πρέπει να μιλήσουμε για τους χαρακτήρες και την ιστορία βλέποντας τις εικόνες.
Στο τέλος της χρονιάς θα είναι σε θέση να διαβάζει βιβλία όπως αυτό εδώ Big, Bad, Bug.
Για να δούμε!
Ευτυχώς που είναι τα αγγλικά περίεργα, γιατί πολύ αμφιβάλλω αν στην Ελλάδα θα είχαν τα παιδιά την ευκαιρία να βοηθηθούν από τόσο καλά ενημερωμένους γονείς! Καλή αρχή σε όλους σας!
Ευχαριστούμε!
Αυτό το πρόγραμμα είναι πρωτοβουλία του σχολείου. Και μπορεί να μην υπάρχουν ανάλογες κινήσεις σε Ελληνικά σχολεία, αλλά έχω το παράδειγμα της κυρίας Γιώτας. Ήταν δασκάλα της κόρης μου πέρσι που ξεκίνησε την πρώτη δημοτικού (λίγο πριν επιστρέψουμε στην Αγγλία). Μια φορά το μήνα, συνήθως Δευτέρα απόγευμα, προσκαλούσε όλους τους γονείς και μας έκανε παρόμοια ενημέρωση για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Παρουσίαζε αναλυτικά τι έκαναν τα παιδιά τις προηγούμενες εβδομάδες και τι θα κάνουν τις επόμενες. Εξηγούσε εκπαιδευτικούς στόχους και πως μπορούμε να βοηθήσουμε/υποστηρίξουμε τα παιδιά. Ήταν μια καθαρά δική της πρωτοβουλία και ξέρω ότι όλοι οι γονείς τη βρήκαμε πολύ χρήσιμη. Η κυρία Γιώτα βέβαια είναι μια φανταστική ΔΑΣΚΑΛΑ!
Τεκεια ιδεα να κανουν και οι γονεις μαθημα.Και μας ξεκινησε απο το προνηπιο αλλα τον μαθαινα με τον παλιο λαθος τροπο και το παιδι δεν τα καταφερνε.Μεχρι που μου εμαθε η δασκαλα του και το προβλημα λυθηκε αμεσως. Καλο ξεκινημα και στους δυο σας.
Ευχαριστούμε πολυ! Καλή σχολική χρονιά και σε εσάς 🙂